CONTACTEER ONS
+32(0)3 244 1870

The Marketing Spot Brusselstraat 51
2018 Antwerpen
info@themarketingspot.be

 
Over ons

 zorgen dat hét gebeurt

Oprichter Wilfried Jammaers is ondernemer, business developer, statisticus, marketeer, consultant en coach. Al van vorige in de vorige eeuwWink .
Hij stond mee aan de wieg van het innovatieve concept “Integrale KlantTevredenheidsZorg” in Vlaanderen, en is auteur van heel wat boeken.

Als consultant werkte hij voor vele bekende grote merken in de Benelux (Essent, Janssen Pharma , Carta Mundi,…), maar ook voor tientallen familiale bedrijven en kleinere KMO’s. Projecten in het buitenland gingen van de UK, over de VS, Australië en China.

Zijn hart ligt echter bij de KMO-ondernemer, op wie hij nu helemaal focust. Alle opgebouwde kennis, ervaring en expertise is hij gaan aanpassen aan de realiteit van de KMO-ondernemers, wiens emoties, dromen en levenswijze hij kent en aanvoelt als geen ander. Vanuit zijn persoonlijke achtergrond (geboren in “een nest van ondernemers sedert generaties”), harde survey data, ervaringen met klanten en tientallen gesprekken is het motto ontstaan : “Zorgen dat hét gebeurt”.

Maar waarom gebeurt hét niet? En hoe laat je het gebeuren?
Uit die vragen is een unieke werkwijze ontstaan en ontwikkeld, én een fantastische “toolbox” van middelen, zowel voor assessment als voor praktische implementaties.

Die aanpak gestoeld op 5 principes :

1. UITGANGSPUNT : NOCH ZELFSTANDIGE ONDERNEMERS, NOCH KMO’S, NOCH LEIDERS ZIJN ZO GEBOREN. ZE ZIJN GECREËERD.

Katten worden geboren met de zekerheid van een succesvol kattenleven. Ze nemen vanaf seconde één altijd en alle juiste “katten-beslissingen” en bovendien voeren ze die beslissingen ook allemaal perfect uit. Ze hoeven daarvoor ook geen enkele ervaring te hebben. Ze zijn zo geboren.

De regels voor KMO’s zijn precies dezelfde : ontelbare juiste beslissingen nemen en ze ook uitvoeren leidt tot volkomen succes. KMO-ondernemers worden echter niet als dusdanig geboren. Die kunnen wel wat aangeleerde kennis en ervaring gebruiken. Ze nemen wel eens foute beslissingen; Ze nemen niet alle beslissingen. En beslissingen worden lang niet altijd uitgevoerd. Dààrom is succes vrijwel nooit volkomen.

Toch zijn bijna alle KMO-ondernemers capabel. Er moet enkel nog gezorgd worden dat hét gebeurt. Het is vaak lastig om dat initiëren én vol te houden in de dagelijkse flow. Wij zijn geen katten. Er is een externe doorduwer nodig, anders komt het er niet van.
Wat wij doen is simpel : meehelpen zodat dat hét gebeurt.

2. WE DENKEN SYSTEMATISCH

Een probleem is een situatie waarbij de Huidige Toestand niet gelijk is aan de Gewenste Toestand.

En dat wordt best op een directe en eerlijke manier aangepakt : dat wil zeggen, onbevooroordeeld.
Met een systematische focus en de tools die we opgebouwd hebben, zijn we in staat om samen met onze klanten de Huidige Toestand snel , creatief in juist te schatten. We leggen samen de échte oorzaken bloot waarom hét niet gebeurt. Hoe de samenhang der dingen is. En wat de kostprijs daarvan is. En we turnen ze om in positieve verandering. Kwartaal per kwartaal.

3. WE MOGEN DE LAT DAN WEL ERG HOOG LEGGEN (OP LEVEL-5 NAMELIJK), WE BLIJVEN WEL MET DE VOETEN OP DE GROND.

We spenderen weinig tijd aan “zou-het-niet-fantastisch-om-een-keer…” filosofieën. Onze focus ligt op praktische toegevoegde waarde. Direct. Wij wéten precies wat het enige is dat werkt : resultaat-gerichte actieplannen op kwartaalbasis. Wij zijn zelf geen supermensen en 99% van KMO-ondernemers zijn dat evenmin. Daarom is verantwoording ook zo belangrijk . Doén, verantwoorden, bijsturen. Volgende.

4. DE MENS-FACTOR IS NIET ZOMAAR BELANGRIJK. HET IS ESSENTIEEL.

We mogen dan wel de lat hoog leggen, we voeren niet het hoogste woord. Wat we doen is gebaseerd op vertrouwen en diep respect voor de KMO-ondernemer. Het zijn capabele en fantastische mensen. We kunnen het goed vinden met hen. We zijn zelf ook gewoon maar zelfstandige ondernemers.

Waar het om gaat is een werkmethode gebaseerd op wederzijdse en niet-defensieve feedback, luisteren, échte empathie voor het ondernemerschap, coachen met kracht en respect. Ook voor de persoonlijke context en doelen van de ondernemer. Het is een factor die vaak ontbreekt in andere programma’s.

Het gaat niet over ons. De volle nadruk ligt op zorgen dat het hét gebeurt.

5. WE ZOEKEN DUURZAAMHEID, VEELEER DAN “SMAAK-VAN-DE-MAAND” BENADERINGEN.

Duurzaamheid, dat is een proces, geen landingsbaan. En het is absoluut essentieel om niet te vervallen in het “keigoe vandaag, morgen weer weg”-syndroom. U kent dat : het zorgt typisch voor cynisme en weerstand bij bedrijfsleiders en zéker bij hun medewerkers. Te mijden als de pest.
Want “change is the only constant”. In de toekomst zullen zich nog vele veranderingen zullen aandienen. Het ergste wat er kan gebeuren is dus nog meer weerstand tegen verandering kweken.

Ons commitment voor duurzame change is verweven in de fundamenten van ons werk. Klanten engageren zich op hun beurt om te werken op gedetailleerde kwartaal actieplannen (met telkens precies 3 items).Het zijn korte, duidelijke plannen die we samen opstellen. Wij leveren toe wat er nodig is. En als partners werken we samen op basis van co-sponsorship, opvolging, commitment en verantwoording.

 

Contacteer ons!

Dit artikel delen

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

KMO-NEWS-I-CAN-USE

Ja, ik wil KMO-News-I-can-use ontvangen. Slechts 1 keer per maand (maar niet in juli) sturen we je onze beste en bruikbaarste content per e-mail.

Voornaam:
Achternaam:
E-mail adres:
 

Een gloednieuw e-book

 

 

Marketing is dagelijkse kost

KMO Marketing Kompas

 

gratis ebook kmo marketing kompas

 

U bespaart 40%


De Vlaamse Overheid steunt KMO's die professioneel advies van erkende dienstverleners inwinnen. 

bespaar de helft

Kwaliteitsgarantie

 

ISO

ISO gecertificeerde dienstverlening