CONTACTEER ONS
+32(0)3 244 1870

The Marketing Spot Brusselstraat 51
2018 Antwerpen
info@themarketingspot.be

 

The Marketing Spot KMO-Marketing Systeem

NIEUWE KLANTEN
AANTREKKEN

Nieuwe klanten aantrekken

Hoe een consistente instroom van ideale klanten creëren

In 4 stappen naar meer klanten

Nieuwe klanten aantrekken, is een sine qua non voor de gezonde groei van uw merk. En het behoort tot de essentie van KMO-marketing. Daarom doet u het. Er zijn maar weinig KMO's die geld zouden besteden aan marketing als het niet te doen was om nieuwe klanten aan te trekken.

In de praktijk gaan de meeste KMO's zelfs pas in actie-modus als de verkoop plots begint dalen te vertonen. Een minder goed idee overigens, omwille van vele redenen.

The Marketing Spot staat voor een andere, een duurzame aanpak. Wij vertrekken van het KMO-marketing Kompas, van de 4 cruciale imperatieven voor KMO's om te overleven en te bloeien. Aantrekkelijk zijn is er daar één van. Nieuwe klanten aantrekken, als onderdeel van een consistente instroom van ideale klanten. 

Hoe pakt u gewoonlijk belangrijke zaken aan: bij de wortel of bij de bladeren?

 
Wat denkt u? Zou u voor een consistente instroom van ideale klanten beter af zijn met direct mail of met reclame? Met lokale radio spotjes of met sociale media? Wat zou het best werken in de praktijk  : mond-aan-mond reclame of uw website? Of allemaal een beetje? Folders, blogs, SEA, open-deur-dagen, web video, netwerken...?

Het punt is: allemaal werken ze soms. Soms niet. Allemaal zijn ze ofwel vrij duur, ofwel tijdsintensief. Dan houdt u ze niet vol. 
Makers, verkopers en specialisten van websites, SEA, huis-aan-huis bladen, drukwerk, zullen u vol de voordelen aanprijzen van hun specialismen, en u ervan overtuigen dat het ook voor u onontbeerlijke tools zijn. 

Het punt is ook: wellicht hebben ze nog gelijk ook, al heeft u dat niet altijd ervaren voor uw bedrijf. Voor uw sector. Laat ons dit geheim onthullen: een prettig aantal van die professionals zijn echt goed in hun vak. 
Al deze marketing 'taktieken' zijn echter de bladeren. Allemaal groen, en allemaal wiegen ze een beetje in de wind, allemaal vallen ze ooit. Tot diezelfde professionals voor nieuwe lente zorgen, met nieuwe blaadjes, bladeren versie 2 en groener dan de vorige ! 

Voor een consistente instroom van ideale klanten gaat het niet om de blaadjes, het gaat om de wortels. Wortels houden de boom in leven, en zorgen ervoor dat hij niet omvalt, zelfs als het een paar kwartalen flink waait. De wortels van een boom zijn een relatief complex systeem, letterlijk geworteld in de grond. 

Nieuwe klanten aantrekken: het gaat om de wortels van succesvolle marketing. Deze metafoor voelt u meteen aan. U durft er niet aan te denken dat u het eerste jaar vanaf vandaag geen enkele klant meer zou aantrekken. U pakt de dingen bij de wortels aan. 
Een Professionele en systematische aanpak voor een consistente instroom van nieuwe, ideale klanten. Het is de tweede cirkel van het KMO-marketing Kompas. 

 

Aanbod, Aantrekkingskracht, Vertrouwen en Conversie zijn de wortels van klantenwerving

aantrekkingskracht voor nieuwe klanten

Vooraleer uw merk extra klanten over de streep kan trekken, moet het eerst en vooral gekend zijn. Aanbod speelt dan ook een sleutelrol in het proces.

Daarnaast is het vanzelfsprekend zo dat hoe groter de aantrekkingskracht, het appeal van uw merk is, hoe meer kans u maakt om nieuwe klanten “aan te trekken”.

Op basis van bekendheid, aantrekkingskracht, positieve feedback van anderen en door uzelf gegeven garanties, wordt het vertrouwen gevormd.

Waardoor de consument met een gerust gemoed kan overgaan tot aankoop, trial of een andere vorm van conversie. En u zich een nieuwe klant of prospect rijker kan noemen.

 

Meer weten over het aantrekken van nieuwe klanten?

Contacteer ons. We helpen u graag uw klantenportefeuille uitbreiden.

Dit artikel delen

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Een gloednieuw e-book

 

 

Marketing is dagelijkse kost

KMO Marketing Kompas

 

gratis ebook kmo marketing kompas

 

Kwaliteitsgarantie

 

ISO

ISO gecertificeerde dienstverlening