CONTACTEER ONS
+32(0)3 244 1870

The Marketing Spot Brusselstraat 51
2018 Antwerpen
info@themarketingspot.be

 

DE MENS-FACTOR

We geven harde antwoorden

De Mens-factor

de mensfactor in business coaching

 

Goeie vraag! Die heb ik dus gesteld aan massaal veel van hen, klanten en niet-klanten. Dit zijn de top-antwoorden van Vlaamse ondernemers : 1) zelf kunnen nemen van beslissingen. 2) Beloning naar eigen inzet en prestaties. 3) Veelzijdig bezig zijn. 4) De dingen doen die je leuk vindt. 5) Het aanzien van ‘directeur’. 6) Grip hebben je tijd en zelf werktijden en inzet bepalen. 7) Nieuwe dingen verwezenlijken. 8)Directe invloed hebben op de onderneming. 

En samen met dié motieven, zijn heel wat ondernemers er ook gewoon “ingerold” – met de ouders hetzij als rolmodel, hetzij als doorgeefluik. Ikzelf ben in die situatie. Ik noem mezelf daarom graag “zelfstandige van geboorte”. Maar da's natuurlijk onzin - kijk maar onze 5 grote principes om klanten te ondersteunen.

In elk gevaI, i k kan me dus zo in herkennen in bovenstaand lijstje. U ook?

          evolueren naar een Level-5 KMO

 

De ondernemersval als realiteit

In veruit de meeste gevallen strookt de realiteit veel te weinig met het lijstje van motieven. Want voor u het weet trapt u in de “ondernemers-val”: U moét zelf beslissingen nemen. U bent niet veelzijdig bezig, u moét gewoon met te veel bezig zijn. U doet vele dingen die U niet leuk vindt. U hebt het aanzien van de ‘directeur’ maar u bent de laatste die de deur dicht doet, en soms ook de laatste die betaald wordt. De onderneming (en haar clienteel) heeft “directe invloed op u” in plaats van omgekeerd . Om nog niet te spreken van de banken.
En hoe succesvoller u bent, hoe dieper de val. Zo is het vaak. Zeker bij KMO’s onder de circa 25 werknemers. En dàt heeft een grote impact op de mens-ondernemer.

Business coaching en de factor mens : KMO-Managing Partners 


Dààrom is de factor “mens” erg belangrijk in de manier waarop wij onze dienstverlening uitrollen. Het is persoonlijk. Daarom ook prefereren wij de term “KMO-Managing Partners” boven die van “business coach.” Het beschrijft exact wat we doen- partner zijn in de doelstellingen van de KMO-eigenaar. 

          de basis van ons succes

 

De factor mindset : Leadership

Leadership is 1 van de 5 pijlers van KMO-management. De taak van de leadership-pijler is ‘het grotere plaatje’ bepalen, de strategie bepalen, de mensen optillen, en dromen  over de volgende doorbraak.

U vult het leadership in, in elke KMO-level. Maar u wil naar een level-5 KMO
In een Level-5 KMO is de invulling van uzelf als leadership een keuze.  Niet een barre noodzakelijkheid voor het overleven van uw bedrijf. U heeft controle én vrijheid.

Ook voor de pijler leadership is er voor de versnelling naar een Level-5 KMO moed, inspanning en volharding nodig. Er is een mindset en een bepaald ondernemingsbeeld voor nodig.

Hoe ver staat u wat dat betreft in vergelijking met andere andere Vlaamse KMO-ondernemers?
In onze Leadership Succes Scan kan u dat binnen 10 minuten al weten !
Er is altijd een eerste trigger. En er is ook altijd een eerste persoonlijk obstakel dat u voorbij moet als u vooruit moet.

Uzelf testen met deze professionele scan is zéker een trigger, misschien voor u een obstakel. Zet dus even door, doe uzelf een plezier en neem de horde ! 

 

                         KMO leadership succes scan

 

Dit artikel delen

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

KMO-NEWS-I-CAN-USE

Ja, ik wil KMO-News-I-can-use ontvangen. Slechts 1 keer per maand (maar niet in juli) sturen we je onze beste en bruikbaarste content per e-mail.

Voornaam:
Achternaam:
E-mail adres:
 

Een gloednieuw e-book

 

 

Marketing is dagelijkse kost

KMO Marketing Kompas

 

gratis ebook kmo marketing kompas

 

Kwaliteitsgarantie

 

ISO

ISO gecertificeerde dienstverlening