CONTACTEER ONS
+32(0)3 244 1870

The Marketing Spot Brusselstraat 51
2018 Antwerpen
info@themarketingspot.be

 

The Marketing Spot Blog

  • Home
    Home Hier kunnen alle blogberichten op de hele site gevonden worden.
  • Categorieën
    Categorieën Toont een lijst met categorieën van dit bericht.
  • Tags
    Tags Toont een lijst met tags die in de blog gebruikt zijn.

Alles kan op 1 blaadje, dus speel uw troeven uit

Geplaatst door op in KMO-marketing
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 2686
  • Afdrukken

 al uw merk troeven op een blaadje

 

Alles op 1  blaadje

Iconische beelden zeggen vaak àlles in één beeld. De opwaaiende jurk van Marylin Monroe, is een van de meest iconische beelden ooit. Het gaat dan ook niet over de jurk, maar over de vrouw. Het beeld vat immers al haar troeven samen in één beeld.

Kort en krachtig uw eigen merk kort en krachtig samenballen, u kent dat wel : hoe stel ik mijn bedrijf voor in slechts één minuut? Het komt professioneel over als je dat goed onder de knie hebt. En het is een krachtig marketinginstrument.

Bovendien dwingt het je om eens goed na te denken over de eigenheid van je bedrijf en te verwoorden wat de sterke punten zijn. Minstens zo interessant om die oefening ook eens al schrijvend te doen. Probeer eens alles wat u kwijt wil over uw bedrijf op één enkel A4 blad te schrijven…

Interesse van de klant wekken met essentiële info Net zoals met onze ‘mini-speech’, maken we onze ‘minipresentatie’ slechts met één reden : om te verkopen. We willen de interesse van klanten en prospecten wekken, een introductie maken, een afspraak versieren. Daarom moet alle informatie een kant-en-klaar antwoord zijn op vragen die potentiële klanten zich stellen : is dit mijn aandacht waard? Richten de producten en diensten zich tot mij? Hoe word ik hier beter van? Waarom zou ik bij dit bedrijf kopen? Zijn er nog meer voordelen? Garanties? Zijn zij mijn vertrouwen waard? Wie zijn zij? Hoe gaan zij te werk? Hoeveel kost het? Waar kan ik hen bereiken? Dat moet er allemaal op.

Een verkooppraatje op papier

Zorg ervoor dat uw A4’tje een opsomming wordt van al uw troeven, niet zomaar een opsomming van feiten. Schrijf vooral welke de voordelen zijn voor de klant, som ze op in puntjes :

• de grootste keuze in de streek: alle topmerken onder 1 dak
• gratis thuislevering : alles netjes bij u aan huis gebracht, ook op zaterdag
• Ook voor de doe-het-zelver : eenvoudige leg-instructies bijgevoegd
• Gegarandeerd krimpvrij

Zorg ook voor eenvoudige vormgeving, die bij uw huisstijl past, en vermijd lange zinnen. Maak liever afgelijnde tekstblokjes die elk een vinnig tussen-titeltje meekrijgen.

Wees kwistig met uitdelen

Uw presentatieblad is een uiterst krachtig én een erg goedkoop marketingmiddel. Maak er dus veelvuldig gebruik van. Stop bij elke factuur die u verzendt een exemplaar, leg ze op de toonbank, maak er een pdf-bestand van die uw website-bezoekers kunnen downloaden, voeg het bij elke offerte, bij mailings en bij uitnodigingen, geef het mee aan uw verkopers en zorg ervoor dat na elk verkoopgesprek een exemplaar wordt achtergelaten, leg ze in een display in uw winkel, kortom laat geen enkele gelegenheid voorbij gaan om uw presentatieblad uit te delen. Zoals bij alle marketingmiddelen speelt herhaling een grote rol.

Niets dan voordelen 

Het maken van een mini-presentatie heeft niets dan voordelen. Het dwingt u om goed na te denken over uw zaak en om alles wat u doet en heeft te formuleren in voordelen voor de klant. Omdat u maar over 1 enkel kantje van een doodgewoon blad beschikt, wordt u bovendien gedwongen om alleen de essentie boven water te halen. Ook al uw medewerkers hebben er houvast aan, iedereen heeft een geheugensteun om precies hetzelfde naar klanten te communiceren. Het is tenslotte goedkoop in afdruk, en u hoeft geen duur communicatiebureau in te schakelen om het aan te maken. 

Maak er een troeven-blad van

het troevenblad van the marketing spotSoms moet het kind ook een naam hebben. In het Engels wordt de term “factsheet” wel eens gehanteerd. Een feiten-blad dus, als u dat letterlijk vertaalt.

Maar feiten alleen verkopen niet. Daarom spreken we liever over een "troeven"blad. Want u speelt al uw troeven uit op één blaadje. Het maken van zo' n mini-presentatie heeft niets dan voordelen. Het dwingt u om érg goed na te denken over uw aanbod en uw sterktes en zwaktes. 

Als u op de foto hiernaast klikt, ziet u het troevenblad van The Marketing Spot, gebruik het het als voorbeeld om zelf een goede poging te wagen.

U krijgt bovendien op een blaadje een overzicht van wat The Marketing Spot voor u kan betekenen. Wil u immers écht werk maken van marketing en communicatie die klanten inspireert en geld opbrengt - neem dan HIER even contact met ons op.

 

_________________________________________

PS 1 -  Dit artikel is ook opgenomen in ons nieuwste gratis e-book "Marketing is dagelijkse Kost", een boek over marketing volgens ons concept van het Marketing Kompas, met honderden tips als deze - download het hier


 

Dit artikel delen

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Een gloednieuw e-book

 

 

Marketing is dagelijkse kost

klanten zeggen

 

"Werken met The Marketing Spot was een positieve en inspirerende ervaring. Met onvoorstelbare energie en grote kennis van zaken werd de opdracht uitgevoerd, die wij zelf haast onmogelijk achtten, gezien gestelde deadlines. Zowel met betrekking tot het plan als in de uitvoering hadden ze ideeën waar wij zelf nooit opgekomen zouden zijn. Uiterst professioneel, betrouwbaar, en snel. In de toekomst zou ik ze zo weer engageren."

Ben Liang, Wellmount Wommelgem

KMO Marketing Kompas

 

gratis ebook kmo marketing kompas

 

U bespaart de helft!


De Vlaamse Overheid steunt KMO's die professioneel advies van erkende dienstverleners inwinnen. 

bespaar de helft

Kwaliteitsgarantie

 

ISO

ISO gecertificeerde dienstverlening

Recente Blog Posts

17 04 2016Alles kan op 1 blaadje, dus speel uw troeven uit

    Alles op 1  blaadje Iconische beelden zeggen vaak àlles in één beeld. De opwaa...

Meer weten...
05 03 2016Mag ik u kussen? Dé supertip om iets gedaan te krijgen van anderen in business

    Veel shares op facebook? vind ik leuk !  Marketingadvies voor KMO's? Wel, &nbs...

Meer weten...